Op het vliegveld - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Op het vliegveld - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Op het vliegveld

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

03 Januari 2011 | Verenigde Staten, Boston

Locatie: Logan International Airport, Boston, Massachusetts, United States of America. 3461 mijl (ongeveer 5569 kilometer) van Amsterdam vandaan. Nog ongeveer 2 uur te gaan voor mijn vliegtuig vertrekt... meer dan genoeg tijd om nog even een stukje te schrijven!

4 maanden zijn er al weer voorbij sinds ik op reis ben gegaan, ik weet niet hoe het voor jullie is geweest, maar voor mij is de tijd heel snel gegaan. Ik heb ook zo veel gedaan, gezien en beleefd. En ik kan vol overtuiging zeggen dat ik het echt geweldig vond! Natuurlijk was het niet altijd even makkelijk, alle begin is moeilijk, maar achteraf gezien vind ik dat het toch wel heel goed is gegaan! Geen vervelende dingen meegemaakt, niks gestolen, het enige wat ik kwijtgeraakt/vergeten ben is een haarborstel... Niet verkeerd!

Zeker de laatste tijd krijg ik vaak de vraag "Wat is nou de beste plek je bent geweest?". Een simpele vraag en begrijpelijk dat mensen die stellen, maar o zo moeilijk te beantwoorden. Hoe kun je kiezen tussen de mooie Rocky Mountains in Canada, de omgeving van Vancouver Island, de Niagara watervallen, de Everglades of de Grand Canyon? En dan heb ik het nog geen eens over steden als New York, Washington, Seattle, Vancouver, Las Vegas of ervaringen als whale watching, zwemmen met dolfijnen, de orka shows in SeaWorld, het zien van 2 echte beren of snorkelen met zeekoeien.
Zo veel dingen om uit te kiezen, elk met eigen verhaal en goede herinnering en zo anders dan de andere. Ik kan dus ook niet kiezen, verwacht dus ook geen echt antwoord mocht je zelf de vraag nog willen stellen ;). Wel kan ik zeggen dat er genoeg plekken zijn waar ik graag nog een keer naar toe terug zou gaan! Maar na aanleiding van deze reis zijn er ook weer nieuwe plekken die ik graag zou willen ontdekken, niet alleen in de VS en Canada, maar zeker ook andere landen/continenten en in ander verband (bijv. als vrijwilligerswerk, stage of misschien wel om tijdelijk te gaan werken, wie zal het zeggen?).

Maar goed, dat is allemaal voor later, voor nu zit deze reis er (bijna) op en zal ik nog even vertellen wat ik de rest van de tijd in Boston heb gedaan.
De jaarwisseling was heel anders dan gewend, geen oliebollen of knallen van vuurwerk de hele dag door, maar georganiseerd vuurwerk in de haven waar ik eigenlijk niet echt iets van mee heb gekregen aangezien dat net iets te ver van het hostel vandaan was. Ik heb 's avonds wat door de stad gelopen, er waren een aantal plekken waar een grote groep mensen bij elkaar kwam om af te tellen. Ik koos voor de plek in het park, waar een bandje wat aan het spelen was tot het tijd was om af te tellen.
Na afloop ben ik weer richting hostel gelopen, beetje saai dus, maar ik had hoofdpijn en was best moe van het lopen van overdag. Onderweg verbaasde me ik wel over de grote hoeveelheid behoorlijk dronken mensen terwijl het nog niet eens zo laat was. Later bedacht ik me wel dat alles hier zo'n beetje sluit om 2 of 3 uur 's nachts, dus de avond zat er op dat moment al bijna op...

Zaterdag weer een rustig dagje, lekker wat rondgehangen, naar de film geweest en vast begonnen met het inpakken van mijn tas om te kijken of het allemaal zou gaan passen.
Zondag ben ik naar Cambridge gelopen, de plaats waar zich de universiteiten van Boston bevinden. Belangrijkste voor mij was toch wel Harvard University. Helaas was het zondag en nog vakantie, dus wat er rondliep was vooral tourist... Maar wel leuk om het allemaal gezien te hebben en ik heb de linkervoet van John Harvard (het standbeeld) aangeraakt, wat goed geluk schijnt te brengen. We gaan het zien!

's Avonds heb ik de rest van mijn spullen ingepakt, alles paste prima in mijn tas (althans alles wat ik weer mee terug wilde nemen), dus dat was mooi.

Vandaag ben ik na het uitchecken nog wat door het park gelopen en heb ik nog een tijdje bij de boekwinkel gezeten, niet goed wetende wat nog te doen in Boston en eigenlijk wel klaar om naar huis te gaan.

Geen drukke tijd dus in Boston, maar dat hoeft ook niet. Het was de ideale plek om bij te komen van de drukte in New York en me er op in te stellen dat mijn reis nu toch echt bijna aan zijn eindje kwam of is gekomen.

Nu nog even wachten tot ik het vliegtuig in mag en dan op weg naar Munchen en dan naar Amsterdam. Misschien nog maar even iets van een pizzaslice ofzo kopen, smaakt vast beter dan vliegtuigvoer!
Tot morgen (of eigenlijk straks wanneer je dit leest)/donderdag/zondag of op een ander moment!

  • 04 Januari 2011 - 06:09

    Anneke:

    Goede reis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    zal niet meevallen om afscheid te nemen, opnieuw, maar je gaat naar huis!

  • 04 Januari 2011 - 06:48

    Tineke:

    nou het laatste stukje nog! zag net dat je vliegtuig al geland is in Munchen, nu nog het allerlaatste loodje!

    weer goed verhaal!!!
    tot straks
    xxx

  • 04 Januari 2011 - 17:32

    Ine.:

    Welkom thuis!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karolien

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 26779

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2013 - 31 Augustus 2013

Canada 2013

27 December 2012 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

07 September 2010 - 04 Januari 2011

Canada & Verenigde Staten

Landen bezocht: