Plannen voor een nieuwe reis - Reisverslag uit Vianen, Nederland van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Plannen voor een nieuwe reis - Reisverslag uit Vianen, Nederland van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Plannen voor een nieuwe reis

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

11 December 2012 | Nederland, Vianen

I'm back! Of beter gezegd: I'm leaving! Over exact 16 dagen gaat er weer een nieuwe reis van start, dit keer niet voor 4 maanden en ook niet in mijn eentje: ik ga samen met een van mijn beste vriendinnetjes en studiegenootje Stephanie ruim 4 weken naar Nieuw Zeeland!
Ik had al langere tijd het plan om, nu ik in januari weer even tijd heb, weer op pad te gaan en ook Stephanie wilde graag op reis. Deze plannen werden al snel gecombineerd, we moesten alleen nog een bestemming hebben. Hoewel er heel veel plekken op deze wereld zijn die we graag een keer willen zien, kwamen we al snel uit op Australië of Nieuw Zeeland. Gezien de "beperkte" tijd die we hebben, hebben we gekozen voor Nieuw Zeeland, omdat we daar meer van kunnen zien in korte tijd dan het grote Australië, plus het is het land van Lord of the Rings!
Dus een paar weken geleden hebben we de knoop doorgehakt, vliegtickets op internet bekeken, uren bij D-Reizen gezeten, nog meer vliegtickets bekeken en uiteindelijk ook daadwerkelijk geboekt. Zowel op de heen- als op de terugreis doen we er ruim 30 uur over, dus daarna zal Stephanie wel genezen zijn van haar vliegangst ;)

Vandaag zijn we druk bezig geweest om al onze ideeën, gekregen tips en eigen wensen om te zetten in een route, wat aardig lukte tot op het laatste moment... Na ruim 5 uur plannen, rekenen, ons verlekkeren aan mooie plaatsen en denken dat 4.5 week veel te kort is om dit land te bekijken, dachten we bijna klaar te zijn. We hadden al oplossingen gevonden voor enkele vervoersobstakels op het zuidereiland en moesten nog iets meer dan een week inplannen met een route die we al in ons hoofd hadden, toen we erachter kwamen dat de bussen van en naar een van de plaatsen nogal beperkt was. Dit zou betekenen dat we daar 4 dagen zouden moeten blijven in plaats van 2, wat ons hele schema in de war gooit. Hier moeten we dus nog een oplossing voor vinden en dat zou best eens kunnen neerkomen op aanpassing van een groot deel van onze planning... Maar goed, het hostel in Auckland is geboekt, we gaan er heen en hoe dan ook, we gaan ons vermaken en zo veel mogelijk van het land zien! En anders later nog maar een keertje terug. Vervelend... ;)

Ik hou jullie op de hoogte!

• 11 December 2012 - 22:12

Leonie:

Leuk!!!
    Alvast heel veel plezier en ik ga dit logboek zeker volgen!
    Op naar de KIWI :)

X