Auckland arrival - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Auckland arrival - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Auckland arrival

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

29 December 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eergisteren was het dan zover: de reis naar Nieuw Zeeland ging beginnen. En wat een reis was het! Om half 5 's middags zijn we vertrokken naar Schiphol, waar het vliegtuig naar Londen om 20.20 uur zou vertrekken. De grondsteward kon ons alleen voor deze vlucht inchecken, niet voor de volgende vluchten, dus dat moesten we zelf in Londen doen. Alleen toen we daar aankwamen rond 20.50 uur (Engelse tijd), bleken er geen plaatsen meer naast elkaar beschikbaar te zijn. Nogal een domper als je helemaal naar China moet vliegen en 1 van de 2 nogal vliegangst heeft. Bij de gate dus nog maar eens aan de medewerkers gevraagd, gelukkig konden zij toen wel regelen dat we naast elkaar zouden zitten. 12 uur lang zijn we onderweg geweest, met een ruime Airbus, naar Guangzhou. Tijdens de vlucht bleek dat onze vegetarische maaltijd-aanvraag niet goed was doorgekomen, dus dat was nog even een gedoe. Gelukkig loste zich dat vanzelf op, er was eerst nog 1 vegetarische maaltijd op en bij de 2e keer hadden ze er ineens nog 2 over. We denken dus dat het misging omdat we nog van stoelen zijn gewisseld. Maar goed, het is goed gekomen. De rest van de lange vlucht hebben we geprobeerd wat te slapen, maar dit ging niet echt lekker, ondanks het dekentje, kussentje, de oordopjes en het masker wat we allemaal kregen. We hebben dus behoorlijk brak de bijna 7 uur die we op Guangzhou moesten wachten op de volgende vlucht doorgebracht. Daarna begon het feest opnieuw: nog weer bijna 12 uur vliegen. Helaas hadden we nu geen eigen tv-scherm in het stoeltje voor ons en was de tv op zo'n grote afstand dat we de ondertiteling niet konden lezen (vrij essentieel bij een Chineestalige film), dat dat vermaak afviel. Nog maar weer geprobeerd te slapen dus en verder wat gelezen. De maaltijden waren in dit vliegtuig wel goed doorgekomen, dus dat was een meevaller.
En nu zijn we dan dus eindelijk aangekomen in Auckland, het hostel was goed te vinden maar wel beetje anders dan we hadden verwacht (niet zo heel schoon, betalen voor wifi, meer afgelegen dan we dachten, etc.). Nou ja, we zijn er maar voor 3 nachten!
Morgen gaan we Auckland verkennen, vanavond eerst maar eens even bijkomen van de lange reis!

• 29 December 2012 - 09:24

Anneke:

ach, de wetenschap dat je goed bent aangekomen zal toch wel rust geven............Ik zal vandaag een keertje heel hard stampen, doe jij dat dan ook???? voeten tegen elkaar ;-)

• 29 December 2012 - 09:37

Luciel:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! jammer dat het niet geheel vlekkeloos verliep, misschien kun je de volgende keer online inchecken voor de aansluitende vluchten, dan kun je alvast 2 stoelen reserveren.Veel plezier in Auckland en groetjes aan stephanie!

• 29 December 2012 - 09:40

Nirina:

Haha nu ga ik natuurlijk alles dubbel lezen! Lekker verhaaltjes blijven schrijven hoor! Geniet ervan:)

• 29 December 2012 - 10:53

Yvonne Wigman:

hoi karolien,

Gelukkig is alles nog goed gekomen in dat vligtuig. Geniet nu maar lekker van jullie vakantie en heel veel oplezier!!!!!

• 29 December 2012 - 12:20

Ine Van Muiswinkel:

Hoi Karolien.
    Dat was inderdaad een reis met hindernissen. Dat het hostel wat minder is, ach jammer dan, het volgende is waarschijnlijk beter.
    Ik wens jullie een fijne tijd en een goede jaarwisseling toe.
    Ine.

• 29 December 2012 - 18:00

Tineke:

Hey Ka,

Weer een reiservaring rijker zullen we maar zeggen, handig dat je met gewoon vragen toch ook heel veel kunt regelen. Ik had trouwens wel gedacht dat je een chinese film kon volgen hoor ;-). Nee hoor, blij dat jullie goed zijn aangekomen. Ik lees niets over vermiste rugzakken, dus die zijn er ook. En wat Ine al zei, 3 nochten in zo'n hostel en dan ga je al weer verder..dus dat is te overzien.

Tot je volgende verhaal, ik geniet er nu alweer van.

XXX

• 29 December 2012 - 21:02

Tineke:

trouwens ook grappig, volgens het lijstje naast je verslag ben jij nog in Nederland en Stephanie in Nieuw Zeeland..?????? Jullie zijn er toch samen???

• 30 December 2012 - 04:47

Manon:

Jee Welkom in Kiwi-land!! Ben blij dat jullie heelhuids zijn aangekomen:)
    Hoop dat het weer in Auckland beter is want hier in Palmy regent het non-stop:S
    Zijn na kerst naar Tongariro geweest, was echt super mooi, moeten jullie echt heen!!
    Hoop jullie hier nog te zien! X