Vancouver & Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Vancouver & Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Vancouver & Canada

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

09 Oktober 2010 | Canada, Vancouver

Na 33 dagen (en morgenochtend) zit mijn tijd in Canada er op! Morgenochtend vertrek ik naar Seattle, waar ik mijn 3 maanden States zal beginnen. Ik heb 3 weken de tijd om vanaf Seattle naar San Francisco te reizen, wat wel moet gaan lukken aangezien ik een redelijk beeld heb van hoe ik daar wil gaan komen (welke plaatsen ik wil zien en hoe lang ik overal wil blijven, hoewel dat altijd kan veranderen). Maar goed, eerst maar eens de grens over komen.

De afgelopen paar dagen in Vancouver waren erg leuk. Op donderdag ben ik met Emma, de vriendin waar ze bleef slapen en Cath naar Granville Island geweest, waar we lekker winkeltjes gekeken hebben en wat rond hebben gelopen. 's Avonds lekker voor de tv gezeten in de tv room, want na een lange dag lopen (ik ben 's ochtends ook weer richting Stanley Park gelopen), waren mijn voeten behoorlijk moe!
Vrijdagochtend ben ik met Emma nog wat wezen drinken bij wijze van afscheid, aangezien zij 's avonds weer naar Nieuw Zeeland vertrok. We kwamen Eric (van de tour) en zijn baas ook nog tegen, dus daar hebben we nog even gezellig mee gekletst. 's Middags heb ik de bus naar UBC (University of British Columbia) genomen om naar het Museum of Anthropology te gaan, een erg mooi museum met allerlei totempalen van verschillende native stammen en spulletjes uit verscihllende culturen. En natuurlijk de "Raven and the First Man" van Bill Reid. In het museum, tijdens de tour, kwam ik Georgio (ook van de Island tour) tegen; grappig dat je in zo'n grote stad toch nog bekenden tegen komt!
's Avonds ben ik naar Metrotown geweest, waar weer een groot winkelcentrum was (weer met een dierenwinkel met puppies, kittens, egels (!), cavia's ("should be females") en fretten ("de-scented")), en naar Commercial Drive, om gewoon lekker rond te lopen en rond te kijken.
Vanochtend ben ik met Cath wezen ontbijten en zijn we naar het bus/treinstation geweest om onze tickets te halen. Verder hebben we door Gastown gelopen en bij de Steamclock gekeken. Ik ben daarna nog zelf door de stad gaan lopen, bij de bibliotheek wezen kijken (die op het Coliseum in Rome lijkt) en teruggegaan naar het hostel (het begon nogal te regenen) om mijn spullen op orde te brengen, mijn tas in te pakken en voor de tv uit te rusten. Na het eten ben ik nog met Cath door Yaletown gelopen en hebben we nog wat gedronken.
En dat was dan in feite mijn laatste dag in Vancouver en daarmee in Canada! Ik moet morgen om ongeveer 9.30 uur bij de bus zijn, dus meer kan ik niet echt doen. Ik heb het hier erg naar mijn zin gehad en leuke mensen ontmoet, dus dit deel van mijn reis is zeker geslaagd!

  • 10 Oktober 2010 - 06:09

    Stephanie:

    Weer een erg leuk verslag, Veel plezier in amerika.

    Gr stephanie

  • 10 Oktober 2010 - 07:14

    Tineke:

    Heel veel plezier op het volgende deel van je reis.
    Van Canada weet je nu zeker: voor herhaling vatbaar! Met je moeder???? ;-)

    x

  • 15 Oktober 2010 - 14:49

    Herma:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Wat een ervaring!

    Gefeliciteerd met je jarige zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karolien

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 26774

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2013 - 31 Augustus 2013

Canada 2013

27 December 2012 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

07 September 2010 - 04 Januari 2011

Canada & Verenigde Staten

Landen bezocht: