Welcome to fabulous Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Welcome to fabulous Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Welcome to fabulous Las Vegas!

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

13 November 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Jullie zullen wel denken "Las Vegas?!?! De vorige keer zaten ze nog in Los Angeles!! Wat is er in San Diego gebeurt?!", nou dat ga ik jullie zo vertellen! Maar zoals jullie wel begrijpen zitten Manon en ik inmiddels (sinds gisteravond) in Las Vegas, Nevada, de Silver State en hebben we de Golden State (oftewel Californië) achter ons gelaten (waarschijnlijk niet voor goed, maar wel voor deze reis...). Wat heb ik het daar naar mijn zin gehad daar, samen met Manon en ook alleen en tijdens de road trip. Santa Cruz, San Francisco, Hollywood en tot slot San Diego, allemaal leuke plaatsen waar we leuke dingen hebben gedaan en gezien.
Maar goed, laat ik maar weer even verder gaan met waar ik gebleven was. Die casino avond in het hostel was niet zo heel interessant, dus zijn Manon en ik maar kort gebleven en hebben we in plaats daarvan wat kleine zakjes M&M's gehaald in de smaken die we nog niet geproefd hadden. Het aanbod is hier namelijk veel groter, maar inmiddels hebben we ze volgens mij allemaal gehad (behalve dan de pure versie van de gele, dus die met pinda's). Onze favoriet van de "nieuwe" smaakjes is toch wel de kokos, die met pretzels is ook niet verkeerd maar toch minder lekker, die met pindakaas smaakt ook wel maar dan toch veel liever gewoon de pinda's en die met almond is ook niet heel bijzonder. Begrijp me trouwens niet verkeerd, we hebben niet al deze smaakjes op die ene avond geprobeerd, alleen pindakaas en pretzels (kokos hadden we al eerder geproefd en die met almond vandaag).

Op zondag zijn we met de bus naar Santa Monica en Venice beach gegaan. Het was niet echt strandweer (bewolkt en wind, hoewel we niet mochten klagen want het is altijd nog beter dan thuis), maar wel lekker om daar rond te lopen en in Santa Monica was een leuke winkelstraat waar we ons prima konden vermaken met leuke winkeltjes, straatartiesten, cupcakes in de cupcake winkel en warme chocolademelk bij de Coffee Bean. Al met al dus een leuke dag! 's Avonds zijn we zelfs nog naar de film geweest, want waar kun je nou beter naar de film dan in Hollywood?! Even waren we bang dat de bioscoop gesloten was, aangezien we helemaal niemand zagen behalve een man achter het buffet en we de deur niet open kregen. De man kwam echter naar ons toe lopen, liet ons binnen en wees ons de richting aan waar we naar toe moesten om een kaartje te kopen. Beetje raar was wel dat die route afgezet was met een lint, maar we konden er gewoon langs dus dat hebben we maar gedaan. Eenmaal de deur door kwamen we 2 mannen tegen: "Using the VIP entrance, ladies?"... Uuh, ja blijkbaar wel... Dat verklaarde ook wel waarom het zo stil was!
We kwamen dus in het juiste deel van de bioscoop aan, waar gelijk een stuk meer mensen waren, kochten onze kaartjes voor Due Date en moesten toen nog even wachten tot de film begon. De bioscoop was erg luxe (grote stoelen, groot scherm, geen reclame tijdens de film) en de film erg leuk. Toepasselijk was ook wel dat de 2 hoofdpersonen met de auto naar LA/Hollywood gingen rijden, via de Grand Canyon (waar we maandag naar toe gaan)! Goede afsluiting van deze leuke dag dus!

Omdat we maandag pas in de middag naar San Diego zouden gaan, hadden we nog tijd om nog een beetje in Hollywood rond te lopen. We zijn dus nog een stukje over Sunset Boulevard en Hollywood Boulevard gelopen (nu ook eindelijk de ster van Michael Jackson gezien en inderdaad ook de voetafdrukken van Donald Duck, die beiden eerder bedekt waren met rode loper vanwege een filmfestival in het Chinese Theatre). Toen in de zon gezeten met een froyo (deze keer de andere 2 smaken: original en vanille, met aardbeien en oreo koekjes, ook errug lekker!), onze nieuwe verslaving (al het geld, besparingen althans, wordt tegenwoordig uitgedrukt in froyo's), voordat we weer terug gingen naar het hostel voor onze spullen.
De busrit naar San Diego ging redelijk vlot en het hostel was makkelijk te vinden. Het hostel zat aan een gezellige straat met veel souvenirwinkeltjes, cafés en eettentjes, dus hebben we daar na het inchecken nog even rondgelopen.
Dinsdag zijn we 's middags naar het Balboa park gelopen, waar heel veel musea en dingen zijn. Musea zijn we niet in geweest, wel in de Japanse tuin. Deze tuin kon ons echter maar voor 5 minuten entertainen, maar aangezien we 3 dollar hadden betaald om er in te kunnen, vonden we een manier om onszelf te vermaken, geïnspireerd door het Zen-gedeelte van de tuin. Op verschillende plekken in de tuin zijn we dus in meditatiepositie gaan zitten en hebben we een hele fotosessie gemaakt, die te zien zijn op Manon d'r facebook. Wij vonden het in ieder geval erg grappig, maar misschien had je er bij moeten zijn. ;)
Na deze Zen-ervaring zijn we nog wat verder gelopen door Balboa-park, hebben nog even in de zon gezeten en toen weer terug naar het hostel (het begon inmiddels een beetje te fris te worden). Daar wilden we, voordat Taco Tuesday begon, nog even het een en ander opzoeken over Seaworld, maar raakten we aan de praat met Arjen en is daar dus niet veel van gekomen. Taco Tuesday is het echter niet geworden, aangezien Arjen niet mee mocht omdat je 21 moest zijn en de enige vegetarische taco-optie een taco gevuld met kaas en friet was, wat ik niet echt aantrekkelijk vond klinken. Met z'n drieën zijn we toen dus maar zelf op zoek gegaan naar iets om te eten, wat hotdogs met friet voor Manon en Arjen en onion rings en friet voor mij is geworden. De rest van de avond hebben we in het hostel doorgebracht met een kaartspelletje en hebben we toch ook nog even tijd gevonden om kaartjes te bestellen voor Seaworld voor de volgende dag.

Het is dus Seaworld geworden, we twijfelden erg tussen San Diego Zoo (naar het schijnt een van de beste/mooiste dierentuinen ter wereld) en Seaworld, maar de orka's in Seaworld gaven de doorslag. Rond 11 uur kwamen we aan in het park, helaas te laat om bij het praatje van de pinguins bij te wonen (favo dieren van Manon), maar nog ruim op tijd voor alle shows. Via de zeeotters en de vrolijke dolfijnen zijn we naar de orka's gelopen, waar een praatje werd gehouden over de dieren en de shows en wat trucs werden gedaan. Geweldig die grote dieren, die uit het water kwamen, op de kant, sprongen, salto's maakten. Na deze eerste ontmoeting door naar een zeehonden/zeeleeuwen/zeeotters show, waar ze verschillende tv-programma's gebruikten in hun show (denk aan American Idol waarbij een zeehond ging zingen, Dancing with the Stars en Survival). De zeeotters waren heel schattig, ook aangezien ze niet helemaal deden wat ze moesten doen. Dit kwam, zo bleek later, omdat ze nog jong waren en nog niet zo lang meededen in de show. Na de show konden we nog even blijven kijken bij de training van de zeeleeuw voor een nieuwe show. We waren trouwens niet helemaal droog gebleven, maar we zaten dan ook in de "soak zone" op de eerste rij. Gelukkig was het mooi weer en waren we snel weer droog!
Na deze show gingen we door naar de volgende en meest spectaculaire van de dag: Blue Horizon. Deze show bestond uit stukjes met dolfijnen, walvissen (pilot whales), tropische vogels en acrobatiek. Ik kan het niet heel goed beschrijven, maar jullie wel de link sturen met foto's en een filmpje van Seaworld (bovendien heb ik zelf niet heel veel foto's bij de verschillende shows kunnen maken aangezien we steeds in de soak zone zaten en dus nat werden en bovendien ook liever met mijn eigen ogen wilde kijken dan via het schermpje van mijn fotocamera): http://www.seaworld.com/sitepage.aspx?PageID=852 (hoewel niet alles uit het filmpje ook in de show zat).
Daarna via een simulatie-helikopter rit naar de Arctics om de beluga's, ijsberen en walrussen te zien om vervolgens naar "Believe" te gaan, de orka-show. http://www.seaworld.com/sitepage.aspx?PageID=404 We zaten weer in de soak zone, en we waren ook wel soaked na afloop. Ook deze show was erg indrukwekkend, zoals te zien is op de site en mijn foto's op facebook. Wel een jaloers momentje voor Manon en mij toen een klein meisje naar voren mocht komen aangezien ze de droom heeft om dierenarts te worden en speciaal voor Shamu naar Seaworld is gekomen (hoezo, wij niet dan??), maar goed, niks aan te doen. Na de show hadden we even wat tijd tussen het einde van de orka's en de 4d film, dus konden we wat aquaria bekijken. Toen naar het 4d theater, waar een piratenfilm gespeeld werd en waarbij we al gauw spijt hadden dat we gegaan waren, hoewel de vrouw achter ons, die waarschijnlijk nog nooit een 4d film had meegemaakt, ook wel weer heel grappig was. Na die film hadden we nog maar een uurtje om nog even bij wat verblijven te kijken, dus dat hebben we snel gedaan. Gelukkig hadden we wel alle belangrijke dingen al gezien, dus konden we voldaan (maar nog steeds wel koud) het park weer uit, terug naar het hostel.
We zouden 's avonds met Arjen gaan koken, maar deze sms'te toen we onderweg waren dat hij met een groepje naar Tijuana in Mexico zou gaan en of we meegingen. Manon en ik zagen dit niet echt zitten (gezien de reputatie van Tijuana en de verhalen die de afgelopen tijd in het nieuws zijn geweest), dus zijn wij maar gewoon in San Diego gebleven en hebben we heerlijk gegeten in the Old Spaghetti Factory (erg veel ook vooral, want wat wij niet wisten was dat je bij je hoofdgerecht automatisch ook een salade en stokbroodje kreeg en een bolletje ijs voor toe, dus wij hadden naast lasagna ook nog een knoflookbrood besteld). Wel echt waard voor je geld!
Donderdag zijn we met z'n drieën (Manon, Arjen en ik) op pad gegaan. We hebben fietsen gehuurd en zijn via de haven naar het strand gefietst. Het was in de haven nogal druk vanwege Veterans Day, zagen een groot cruiseschip liggen, bussen die daarvandaan reden met mensen waarvoor mensen op straat aan het klappen waren, en er was ook nogal veel televisie aanwezig, waarvan wij geen idee hadden wat ze er kwamen doen. Gaat er al een belletje rinkelen??
Nou goed, wij dus doorgefietst naar Oceans Beach, waar we even in de zon hebben gelegen en toen weer terug, onderweg even een stop voor een lunch. Weer langs dat grote cruiseschip, waarvan ik nog zei dat dat me ook wel iets leek (nog steeds geen flauw benul)... Bij de fietsverhuur aangekomen werd ons gevraagd of we het cruiseschip nog gezien hadden. Toen pas hoorden we dat dit schip vanwege een brand drie dagen stil op zee had gelegen zonder elektriciteit en dergelijke en vandaag pas weer terug was. Ahaa... dat verklaarde een hele hoop!!
's Avonds hebben we met z'n drieën gegeten, met een paar anderen gekletst, een froyo gehaald (hoewel die niet naar yoghurt smaakte maar wel erg lekker was en ze bij deze winkel andere smaken had en je zelf je eigen ijsje klaar mocht maken) en een Fransman nog wat Nederlandse woorden geleerd (die dat zelf erg grappig vond). Weer een hele leuke dag dus en een leuk einde van San Diego.

Onze bus ging vrijdag al om half 11 's ochtends. Aanvankelijk wilden we eigenlijk weer een nachtbus in de vrijdagnacht, maar dit kwam qua tijden niet goed uit. De busrit naar Las Vegas duurde 8 uur, lang maar te overzien (zeker aangezien ik nog een paar keer in slaap was gevallen en we samen nog wat logikwisjes gedaan hebben, nog wat gelezen, nou ja, gewoon onze tijd gevuld hebben). Op advies van meerdere mensen gingen we in Vegas op zoek naar een taxi maar werden aangesproken door een man die ook mensen wegbrengt en ons dus wel naar ons hostel wilde brengen (hoewel hij nogal wat slechte verhalen had over deze buurt...). Hij wilde wel op ons wachten zodat we eerst nog even wat konden eten voordat we naar het hostel gingen. We zijn dus veilig aangekomen en in het hostel zei het personeel dat het op zich allemaal nog best mee valt hier (en dat Amerikanen al bang zijn voor hun eigen schaduw), dus daar gaan we maar vanuit. Tot zover hebben we nog geen problemen gehad, we horen wel met enige regelmaat wat sirenes, maar dat was eigenlijk overal wel. Bovendien blijven we hier nog maar tot morgen, dan gaan we door naar het Luxor hotel op de strip!
Vandaag zijn we naar de oude strip geweest op Fremont street (nog geen casino's binnen geweest hoor) en hebben we daar een beetje rondgelopen en rondgekeken in de winkeltjes. Terug in het hostel zijn we eerst nog even een tijdje in de hot tub gegaan (tja, als er eentje is, dan moet je daar gebruik van maken he) waarna ik dit verhaal ben gaan typen en we zo maar eens eten gaan maken (het is al later dan ik dacht!).
Morgen gaan we dus naar het Luxor hotel, waar we nog 2 nachten blijven. Maandagochtend worden we vroeg opgehaald voor de Grand Canyon tour, waar we allebei erg veel zin in hebben! Die hele dag zit dus al volgepland dus morgen moeten we het een en ander gaan regelen voor het vervolg van onze reis, aangezien we nog geen idee hebben waar we heen willen na Las Vegas en voor Miami...
Ik hou jullie op de hoogte!
Foto's: http://www.facebook.com/album.php?aid=42458&id=100000541033261&l=1104921584

• 14 November 2010 - 09:46

Tineke:

ha die Ka en Manon ook natuurlijk, wat een leuk verhaal en wat veel gedaan, gezien, mooie foto's ook
    xx

• 14 November 2010 - 11:22

Ine:

Hoi meiden, even moeten wachten op jullie verslag en foto's,maar wat hebben jullie veel gezien, fantastisch.

• 14 November 2010 - 11:27

Govert A.:

Weer genoten van jullie belevenissen en foto's.

• 14 November 2010 - 16:26

Marloes:

Ooeeeeh, M&M's met cocos!!! Klinkt heeel lekker! Heb je ook al een echte Pretzel op? Ik heb er namelijk heel veel gezien in NY en Washingtoncity, maar nooit eentje geproefd.. Ze zijn er namelijk nog al droog uit....