Hollywood - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Hollywood - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Hollywood

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

06 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een lange busreis zijn Manon en ik donderdagochtend aangekomen in Hollywood. We waren eigenlijk verbazingwekkend uitgerust gezien het feit dat bijna 12 uur in een bus waar je toch niet echt lekker in kunt slapen... Van de route hebben we niet veel kunnen zien, het was immers al donker. Wel een mooie sterrenhemel en een auto waarvan de motor in de fik stond. Daarnaast stapte er ergens in de midden van de nacht een man in die waarschijnlijk dronken of geestelijk niet helemaal goed was, aangezien hij zo maar in het wilde weg aan het praten was (ok, dat zegt nog niet veel), en om ieder woord moest lachen. Alle andere passagiers in de bus keken vervolgens naar elkaar en Manon en ik hadden moeite om onze eigen lach in te houden... Manon heeft er nog een filmpje van gemaakt, dus geinteresseerden moeten daarvoor bij haar zijn ;)
Maar goed, rond kwart voor 9 kwamen we aan in Hollywood en al snel bevonden we onszelf op de Walk of Fame! Omdat we zo vroeg in het hostel waren konden we nog niet inchecken maar wel onze bagage achterlaten zodat we niet bepakt en bezakt op zoek hoefden naar een ontbijt. Nadat we wat gehaald hadden bij een soort van supermarkt, hebben we in de tuin van het hostel ons ontbijt gegeten. Gelukkig konden we daarna onze kamer in, want we waren zo langzamerhand wel toe aan een douche en vooral aan koelere kleding want wat was het heet!
Eenmaal opgefrist gingen we op pad, Hollywood verkennen. We kregen nogal wat aanbiedingen voor bustours naar Beverly Hills en de huizen van de sterren en na wat twijfelen en afdingen zijn we dus maar gegaan. We zouden eigenlijk met een tour vanuit het hostel gaan, maar we dachten dat we met deze bustours misschien meer zouden zien. Om maar eens even wat te noemen van wat we hebben gezien: de restaurants van Ashton Kutcher en Eva Longoria, het oude huis van Brad Pitt en Jennifer Aniston, het huis van Christina Aguilera (oftewel het vorige huis van Ozzy Osbourne), het huis waar Michael Jackson is overleden, het huis van Frank Sinatra, Elvis Presley, the Beatles, het huis gebruikt voor de Fresh Prince of Bel Air, de Playboy Mansion (nou ja, veel was daar niet van te zien, nogal veel bomen), Universal Studios, Paramount Studios (beiden alleen vanaf de buitenkant natuurlijk) en ongetwijfeld nog veel meer. Verder zijn we nog over Rodeo Drive gereden (je weet wel, waar Julia Roberts voor de film Pretty Woman ging winkelen, en het hotel waar een deel van de film is opgenomen). Een leuke tour die we voor minder geld dan normaal konden doen, alleen achteraf hadden we toch beter met het hostel kunnen gaan. Bleek namelijk dat zij Julia Roberts zagen rijden! Wij hebben alleen maar paparazzi voor het huis van Christina Aguilera gezien. Beetje jammer dus, maar goed, niks aan te doen.
Op advies van onze chauffeur zijn we bij Juicy Burger, waar ze de beste (en grootste?) burgers van de stad hebben (ook een vegetarische), gaan eten. Erg lekker maar ook erg vullend! Daarna weer terug naar het hostel om even bij te komen van ons eten. 's Avonds hebben we nog wat buiten bij het hostel gezeten bij onze gezellige kamergenoot Duncan en wat mensen die hij kende.
Vrijdag gingen we na ons ontbijt (3x raden... pancakes) Hollywood verkennen. We hebben een groot deel van de Walk of Fame gezien (de ster van o.a. Johnny Depp, Ozzy Osbourne, Marilyn Monroe, The Beatles, Elvis Presley, Mickey Mouse, en nog veel, veel meer - niet dat we iedereen kenden, in tegendeel...). We kwamen langs het Kodak Theatre waar de Acadamy Awards (misschien beter bekend als de Oscars) gehouden worden en langs het Chinese Theatre waar verschillende celebs hand- en voetafdrukken hebben achtergelaten. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken: we zijn over de Hollywood Boulevard gelopen en hebben daar gezien wat er te zien valt. Tijdens onze wandeling hadden we nog een tussenstop bij een Frozen Yoghurt zaakje, waar we heerlijke frozen yoghurt hebben gegeten (zeker voor herhaling vatbaar) om wat af te koelen. Toen via de supermarkt terug naar het hostel om te eten en met onze hostelgenootjes rond te hangen. We hadden gehoord dat er donderdagavond een gratis optreden van Good Charlotte geweest was met mogelijkheden de band te ontmoeten (iets wat we dus te laat hoorden, toen het al afgelopen was) dus wilden we kijken of dat vanavond weer was. Er was wel een gratis optreden van een band die we niet kenden, maar dat maakte niet zo veel uit. We bleven echter plakken in het hostel (kwam Andrew nog weer tegen, erg grappig dat je mensen vanuit andere hostels blijft tegenkomen op je route, leuk om verhalen en tips uit te wisselen!), waar we de hele avond hebben gekletst (eerst met Duncan en een Palestijnse man en later met een Australier, Mexicaan, Argentijn en Chileen waarvan we de namen niet kennen maar wat wel erg gezellig was, hoewel een stelletje achter ons in de lounge het iets te gezellig met elkaar had) en wat hebben gedronken.

En dat was het einde van mijn eerste helft van de reis!

Vanochtend moesten we afscheid nemen van Duncan, die weer richting Engeland ging, en zijn we op een hostel-tour geweest naar het Hollywood sign (je weet wel, die letters in de heuvels). Je kon niet helemaal bij de letters komen (vanwege vandalisme is dat verboden en onmogelijk gemaakt), maar we hebben wel wat mooie foto's kunnen nemen en het was leuk om weer wat nieuwe mensen uit het hostel te leren kennen. Na de tour hebben we in het hostel ons restant van onze pastasalade van gisteren opgegeten en hebben we nog wat in onze kamer gehangen. Tegen het eind van de middag zijn we weer naar Rodeo Drive geweest, waar we nog gewoon even rustig rond wilden lopen. We gingen met z'n 3en, Spencer (die we donderdag avond hadden leren kennen toen we buiten zaten) ging ook mee. Eerst zijn we nog bij een modeshow wezen kijken, althans we bleven gewoon buiten staan om (tevergeefs) te zien of er beroemdheden waren (we waren nogal underdressed om naar de show zelf te gaan en bovendien hadden Manon en ik daar eigenlijk ook geen 26 dollar voor over). Ook op Rodeo Drive geen beroemdheden gezien, wel hele dure auto's waarvan je verwacht dat er celebs in zitten maar wat je niet goed kan zien vanwege de getinte ramen. We zijn een aantal winkels binnen geweest, maar uiteraard niks gekocht (klein beetje boven budget). Daarna hier op de Hollywood Boulevard wat bij een Mexicaans zaakje wat gegeten en daarmee is het verhaal eigenlijk wel al weer rond. Vanavond is er een casino-avond hier in het hostel, dus daar gaan we misschien nog even kijken of anders misschien nog ergens anders wat drinken, we zien wel!
Tot de volgende keer!
Foto's zulllen trouwens binnenkort wel weer volgen, maar het internet hier in het hostel werkt niet heel geweldig dus voor vandaag zit mijn geduld er weer op... ;)

• 07 November 2010 - 11:44

Leonie:

Haai!!
    Heb je ook mooi weer?
    (hier niet....dus weet eigenlijk niet waarom ik 'ook' schrijf...)
    Heb je de voetafdrukken van Donald Duck nog gezien :D bij de chinese theatre?
    Hier verder alles goed. Nog geen roddels. Spannende verhalen coming up; ik heb komende week de hele week dienst bij Nirina ;)

dikke X

• 07 November 2010 - 16:15

Anneke:

Nice
    en warm
    en yoghurt ijs, bah wat vies , grinnnn

• 07 November 2010 - 17:52

Tineke:

na al die pancake ontbijt verhalen, vanmorgen ook maar eens pancakes gegeten, lekker, frozen yoghurt lijkt me niks, verder weer erg leuk om al jullie verhalen te lezen

• 08 November 2010 - 08:47

Saskia:

heel veel plezier Karolien en Manon!!

• 08 November 2010 - 09:04

Janneke:

Frozen Yoghurt, is dat zoiets als een bevroren danoontje? Yoghurt ijs is ook lekker dus ik ben wel benieuwd hoe dat smaakt...
    kus van je zus

• 08 November 2010 - 10:45

Govert A.:

Weer een leuk verslag. Ik ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier samen.

• 11 November 2010 - 14:48

Janneke:

Bedankt voor je kaartje, hij lag vanmiddag op de mat! Heb net even je foto's bekeken...die Frozen Yoghurt kan niet vies zijn met vers fruit en m&m's
    kus