What happens in Vegas - part 2 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu What happens in Vegas - part 2 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

What happens in Vegas - part 2

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

20 November 2010 | Verenigde Staten, Miami Beach

Jullie dachten toch niet echt dat ik het bij mijn vorige post zou laten, he??
Las Vegas was op zijn zachtst gezegd fascinerend en apart...
We zijn er in totaal 4 nachten geweest, wat ook wel genoeg was als je de gokspelletjes niet snapt en je niet echt het geld hebt om shows te bezoeken.
De eerste 2 nachten verbleven we in het hostel in downtown Las Vegas (het "echte" Las Vegas, aan de Fremont street met de oude Strip), niet bepaald de beste buurt. Gelukkig hadden we hier niet heel veel last van, maar we hebben er natuurlijk wel rekening mee gehouden. Doordat het niet de meest veilige plek was hebben we niet heel veel meer gedaan dan zaterdag overdag de oude strip aan Fremont street te bezoeken en wat bij het zwembad liggen en in de hot tub zitten. Ach, ook prima toch?
Zondags gingen we verhuizen: van het hostel in de louche buurt met een stinkende en een snurkende kamergenoot naar het Luxor hotel op de strip waar we allebei een superzacht queensize bed hadden! Wat een verschil! In het hotel alleen al zou je je de hele dag kunnen vermaken: casino, voorstellingen, clubs, Titanic museum en Bodies, food court, you name it!
We zaten nu met ons hotel op de Strip (Las Vegas Boulevard), dus konden we deze een stuk makkelijker verkennen en zijn we dus een stukje gaan lopen. Wat een hotels! De een in de vorm van een kasteel, de ander gebaseerd op New York of Parijs, de een nog luxer dan de ander. En allemaal met eigen casino, entertainment en wedding chapel (overigens hebben van geen van 3 gebruik gemaakt, wel een aantal bruidsparen gezien). Naast de hotels en casino's waren er ook nog de nodige souvenirwinkeltjes en een M&M's en Coca Cola world.
Lopen over de Strip is trouwens ook nog een hele uitdaging, trap op - trap af, en dan ondertussen alle met kaartjes flapperende mannen en vrouwen proberen te omzeilen (nee, we willen geen vrouw bestellen!!)... Maar goed, het lukte ons om aan te komen bij het Bellagio hotel met de Bellagio fonteinen, waar ieder half uur een fontein-voorstelling was.
Toen weer terug richting het hotel voor een daiquiri, een combinatie tussen een slush puppy en een cocktail en erg lekker.Daarna naar bed, want maandagochtend moesten we vroeg op...

... want dit was de dag van onze Grand Canyon sunset tour! We werden om half 8 bij het hotel opgehaald door Mike, onze tourguide (met dank aan Arjen, die ons deze tour had aangeraden en Mike een bericht had gestuurd met de mededeling dat we de tour gingen doen en dat hij hoopte dat we hem als tourguide zouden krijgen - heeft Mike speciaal zijn rooster voor omgegooid!). We moesten nog 2 andere koppels ophalen bij hun hotel, waarna we op weg gingen. Via de McDonalds voor ons ontbijt (bij de kosten inbegrepen) naar de Hoover Dam! Wouw wat groot! Toen door met onze toch wel lange rit door de woestijnen van Arizona naar de South Rim van de Grand Canyon. We reden nog een stukje over de bekende Route 66, waar we nog in het kleine plaatsje Seligman zijn gestopt (o.a. inspiratiebron voor de film Cars). Aan het begin van de middag kwamen we aan bij de Grand Canyon, waar we tot zonsondergang zouden blijven. We liepen bovenaan, waardoor we ver over de Canyon uit konden kijken. Echt heel erg mooi en indrukwekkend, na iedere stap wilde je wel weer een nieuwe foto maken (hoewel deze niet zo mooi weergeven hoe het er in werkelijkheid uit zag). We hadden ook nog geluk, er kwam een Californische Condor overvliegen (die zie je normaal gesproken rond deze tijd van het jaar niet meer). Na een mooie wandeling langs de Canyon konden we aan het eind van de middag vanaf een mooi plekje de zonsondergang zien. Daarna gauw terug naar het busje, want zodra de zon weg was koelde het snel af (en hoewel de zon volop scheen was het al niet echt warm daar) en we hadden nog een lange terugreis voor de boeg.
Na de andere 2 koppels weer bij hun hotel te hebben afgezet, heeft Mike ons nog naar het "Welcome to fabulous Las Vegas"-bord gereden, omdat Manon en ik dat graag nog wilde zien. Daarna werden ook wij weer afgezet bij ons hotel, waarna we nog weer even over de Strip zijn gelopen en nog naar The Cathouse in ons hotel zijn geweest. Dit was echter niet echt ons ding, dus zijn we snel weer weggegaan en hebben we met een nieuwe daiquiri het aan ons hotel verbonden Mandalay Bay hotel verkend. Daarna maar naar bed, het was nogal een lange maar geweldige dag geweest!
Dinsdag was onze laatste dag in Las Vegas, en onze laatste dag aan de westkant van de VS. We hebben de hele dag over de Strip rondgelopen om deze ook eens bij daglicht mee te maken, waarna we om half 11 's avonds met het vliegtuig naar Miami zijn gegaan!

Foto's staan weer op facebook: http://www.facebook.com/album.php?aid=42458&id=100000541033261&l=1104921584

• 20 November 2010 - 18:00

Anneke:

Wauw.........dat is nog eens anders dan in de film En ik moest meteen denken aan een heel andere film met Vegas.......iets meer zombies en iets meer zand, hahaha

• 20 November 2010 - 18:52

Ine:

Wat een fantastische reis maken jullie.
    Heel interessant om je verslag te lezen.Vooral de Grand Canyon lijkt me prachtig. Ik kijk al uit naar je volgend reisverslag.

• 21 November 2010 - 01:16

Manon:

Ben je onze trouwerij in Las Vegas nu al vergeten?? Mooi is dat..