Welcome to Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Welcome to Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Welcome to Miami

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

20 November 2010 | Verenigde Staten, Miami Beach

Jaja sinds afgelopen woensdag zitten Manon en ik aan de oostkust van de VS, in de sunshine state. Die naam belooft wat!
De vlucht hierheen ging prima, maar we waren wel moe toen we aankwamen (slapen in een vliegtuig is toch niet zo comfortabel). De busrit naar het hostel duurde alleen wel lang, waardoor we pas rond half 2 in het hostel aan kwamen (moe, ongewassen, verhit en hongerig). Gelukkig konden we gelijk aanschuiven bij de gratis lunch en daarna onze kamer in om te douchen en koelere kleding aan te trekken. Daarna waren we wel weer genoeg opgeknapt om even de omgeving te verkennen en zijn we een stukje over het strand en door de straatjes gelopen. Toen was het al weer tijd voor het gratis diner in het hostel (ja, gratis ontbijt, lunch en diner, maar niet echt vegetariër-vriendelijk - gelukkig zit er een goeie pizzeria naast het hostel met lekkere pizzaslices). 's Avonds zijn we nog mee geweest naar Club Mansion, een van de hottest clubs van Miami naar het schijnt. Wel met dresscode, wat niet echt makkelijk is als je aan het backpacken bent en je dus geen hakken of iets dergelijks mee hebt. Maar blijkbaar mogen gympen dan weer wel, dus kwamen we in ieder geval wel de club binnen (met onze twijfels of het eigenlijk wel wat voor ons was...). De club bleek niet echt ons ding (zoals we eigenlijk al hadden verwacht...), dus zijn we niet heel lang gebleven (bovendien waren we nogal moe van de vlucht). Wel is Manon d'r hand nog gelezen door een fortune teller die we in de club hadden ontmoet, naar eigen zeggen erg beroemd in Canada (niet dat hij te vinden is via google...). We waren alleen beiden niet echt overtuigd over zijn kunsten (beetje vaag en nogal makkelijk om te zeggen dat iemand slim is en goed in analytische dingen nadat je gezegd hebt dat je diergeneeskunde studeert....).
Donderdag hadden we een rustig dagje. Het ontbijt hebben we gemist aangezien we na het afgaan van de wekker gewoon weer in slaap zijn gevallen. We hadden overduidelijk even een inhaalslag nodig. Toen we eenmaal wakker waren zijn we een korte wandeltour uit mijn Lonely Planet gaan doen, door het Art Deco district waarin ons hostel zich bevindt en langs Miami Ink, de tattoo-shop. Na de lunch zijn we nog een tijdje naar het strand gegaan (ben nog even het water in geweest, het water is hier namelijk vrij warm dus goed te doen). Helaas was het nogal bewolkt dus was het niet helemaal wat we in ons hoofd hadden, maar toch: in je bikini op het strand liggen in november!!
's Avonds hebben we nog wat rondgelopen, een ijsje gehaald (Ben & Jerry's op een stokje, lekker!!) en een Everglades tour geboekt voor de volgende dag. Toen door naar het strand voor het gratis concert van de Zac Brown Band, in verband met een of ander Nascar gebeuren hier op het strand. Verassend goed, aangezien we het totaal niet kenden! Terug in het hostel hebben we nog een tijdje geïnternet, totdat we in gesprek raakten met Patrick en Andrew, waarmee we de hele avond en een stuk van de nacht hebben gekletst. Zij vertelden ons dat de Zac Brown Band heel populair is hier, een van de beste nieuwe bands in de VS! Dus allemaal maar even op internet gaan luisteren, misschien worden ze dan ook wel bekend in Nederland en kunnen Manon en ik zeggen dat wij ze lekker al gezien hebben op het strand in Miami. ;)
Gisteren dus naar de Everglades! Dit is een National Park hier in het puntje van Florida, een moerasachtig gebied met onder andere alligators. We begonnen met een boottocht (airboat wel te verstaan!), met een hilarische kapitein/piraat. Hij klonk echt als een piraat en was echt heel grappig. De alligators kwamen echt op zijn stem af, zo grappig en goed voor ons, want daardoor hebben we er flink wat kunnen zien! Ook nog een aantal kleintjes, hoewel ik niet goed kan beschrijven hoe dat was, aangezien "schattig" niet echt op zijn plaats lijkt te zijn....
Na de boottocht nog een informatieve voorstelling over schildpadden, stinkdieren en alligators, waarbij de verteller ook nog ging demonstreren hoe de indianen vroeger met alligators worstelden. Je kon na afloop ook nog met een alligator op de foto voor 3 dollar, maar we vonden het nogal gemaakt en misschien niet al te diervriendelijk aangezien de alligator de hele tijd van persoon op persoon werd overgedragen en zijn bek dichtgetaped zat (reden lijkt me duidelijk), beetje sneu dus. Wij zijn dus maar het souvenirwinkeltje in geweest, ook leuk!
's Middags weer een poging aan het strand gedaan, maar er was nogal een harde wind en de zon zat weer verscholen achter de wolken, dus echt lang hebben we het niet volgehouden. Hopelijk hebben we vandaag meer geluk, we willen dan naar Nikki beach en het park hier in de buurt!
Voor foto's: http://www.facebook.com/album.php?aid=42458&id=100000541033261&l=1104921584 en http://www.facebook.com/album.php?aid=43777&id=100000541033261&l=b2b47a6a93

• 20 November 2010 - 17:55

Anneke:

Sounds great! vandaag hadden wij ook zon hoor ;-) maarja, de bikini heb ik maar in de kast laten liggen. En waar zit die tatoo nou???

• 20 November 2010 - 18:30

Tineke:

weer helemaal op de hoogte, super hoor, maar die alligators vind ik het toch niet helemaal

• 20 November 2010 - 19:04

Ine:

Leuke foto's, veel belevenissen, maar alligators???????. Ik zie je liever heel, met alle ledematen terug. Alvast een knuffel voor de 23ste.

• 21 November 2010 - 20:20

Govert A.:

Leuk verslag. Veel plezier samen.

• 21 November 2010 - 20:42

Herma:

Lieve Karolien,

Iets te vroeg, maar niet minder hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ik wens je een hele fijne dag.

• 22 November 2010 - 19:22

Willem:

Karolien,

Ten eerste van harte gefeliciteerd met

je verjaardag morgen .

Lekker vieren en niet te veel drinken.

Geniet er van want langzaam begint

het eind in zicht tekomen van deze

lange mooie en avontuurlijke reis.

Nogmaals een hele fijne dag morgen.

Groetjes Willem.

• 23 November 2010 - 07:50

Janneke:

Lang zal ze leven, lang zal ze leven.....etc etc
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Veel plezier bij de dolfijnen. Is wel iets heel bijzonders... je verjaardag vieren met dolfijnen.

Dikke kus van je zus

• 23 November 2010 - 12:35

Marten Die Rare Oom:

Hi Ka,
    ongelooflijk, ontzettend gefeliciteerd met verjaardag

groet, groet Marten

• 23 November 2010 - 16:05

Oma:

Hallo lieve schat
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Deze verjaardag zul je je hele leven niet meer vergeten,want dat wase dag dat je in miami zat.
    Fijne verjaardag
    Oma en kloris en roosje

• 23 November 2010 - 22:46

Mattijs:

Leer dat nou toch eens dames: Geloof nooit mannen in clubs die zeggen dat ze ergens beroemd of Nederlands kampioen in zijn ;)