Super Seattle - Reisverslag uit Olympia, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Super Seattle - Reisverslag uit Olympia, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Super Seattle

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

16 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Olympia

Hi again!
Mijn tijd in Seattle zit er weer op en ik ben inmiddels in een klein (geel net roze!) hostel in Olympia, de hoofdstad van Washington State, waar ik een paar dagen en nachten zal doorbrengen voordat ik naar Portland ga.
Ik vond het wel jammer om Seattle te verlaten, ook al heb ik daar het meeste wel gezien (de betaalbare dingen dan), het was daar gewoon super! Het hostel zat op een superplek, midden in Downtown Seattle. Als je naar beneden (het hostel zit boven 2 winkels) en naar buiten liep, stond je meteen op 1 van de "main streets" van Seattle. Het beroemde Pike Place Market was direct aan de overkant en de allereerste Starbucks daar om de hoek. De meeste dingen waren op loopafstand, ideaal dus! En ik heb zoveel leuke mensen ontmoet!
Het begon al in de bus (waar ik jullie eerder al over verteld/geschreven had), toen ik die 2 jongens ontmoette. 1 van de 2 heb ik eigenlijk niet meer gezien na de eerste nacht, de andere, Andrew, nog wel.
Zondagavond heb ik een beetje rondgelopen in de stad, maar het regende wat en omdat het zondagavond was was er ook niet heel veel meer te doen, dus dat was een korte wandeling.
Maandagochtend heb ik het lekker rustig aan gedaan, waarna ik weer de straat op ben geweest. Eerst heb ik een kijkje genomen in Pike Place Market (waar vooral de viskraam een bezienswaardigheid was: ze maken er een hele show van, ze gooien daar de vis naar elkaar toe). Vervolgens ben ik een heel stuk langs het water en door het park naar het Olympic Sculpture Park gelopen, waar verschillende sculpturen staan (het park is onderdeel van het Seattle Art Museum). Vervolgens ben ik doorgelopen richting City Centre, waar de "attracties" van Seattle zich bevinden (denk aan de Space Needle, vaak te zien in Grey's Anatomy, het muziek en science fiction museum, etc.). Daarna ben ik via een aantal straatjes weer terug naar het hostel gelopen. Na het eten ben ik weer terug naar de Space Needle gegaan, ik wilde nu namelijk eens een keer in het donker kijken. Het was erg leuk om dat te zien, de maan was supermooi die avond en de Space Needle op zich zag er al heel mooi uit van buitenaf.
Dinsdag was de dag van de "Dead Guys Tour" waar ik me zondag met Andrew voor opgegeven had. Omdat de tour pas om 13 uur begon, heb ik 's ochtends eerst weer wat gelopen en wat in de souvenirwinkeltjes gekeken (erg veel "Sleepless in Seattle" producten, Twilight en enkele Grey's Anatomy spullen, waaronder "scrubs" (die je draagt tijdens een operatie)). Om 13 uur was het dus tijd voor de Dead Guys Tour, waarbij we langs het graf van Bruce en Brandon lee, het huis van Kurt Cobain en het graf van Jimi Hendrix zouden gaan. De tour was erg leuk (kan je dat zeggen als je naar begraafplaatsen gaat??), het gaf me de kans om meer delen van Seattle en omgeving te zien, het weer was heerlijk en de groep was super! Na de tour zijn we met een stel nog naar Kerry hill gegaan, waarvandaan je het anzichtkaaruitzicht over Seattle had. Na het eten zijn we met dezelfde groep naar de CanCan gegaan voor live muziek (tip voor Marloes, mocht je ooit nog met Gadget een US-tour doen, erg leuke plek! ik zag jullie er zo zitten/staan). Im de groep zat ook een Nederlandse jongen, Jaap, waarmee ik Nederlands kon praten (erg vreemd om dat na zo veel weken weer te doen!).
Woensdag heb ik de Underground Tour gedaan, waarbij je meegenomen werd naar oud Seattle, wat een aantal meter lager lag dan huidig Seattle (door een enorme brand eind 19e eeuw was vrijwel heel Seattle verdwenen). Was wel leuk om wat meer te leren over de geschiedenis van Seattle en de tour was ook erg grappig (wel droge humor, maar goed te volgen). Na de tour en lunch ben ik de Smith tower op geweest, de eerste uitkijktoren van Seattle en lang het hoogste gebouw in Seattle (nu bij lange na niet meer). Ik heb Seattle dus zowel bij dag- als bij nachtlicht vanaf hoge hoogte gezien! In die omgeving waren 2 mannen bezig met een graffiti-kunstwerk, supermooi (ik heb foto's maar ben nog steeds niet in staat geweest om ze up te loaden...). Hier had ik ook een gesprek met 2 mensen, waarvan de vrouw Precious heette...! Bijzondere naam hihi.
Na wat te hebben gerust in het hostel ben ik nog met Pete en Leena (beiden uit Engeland - er zijn veel Engelsen hier!) over Pike Place Market gelopen en hebben Leena en ik een bijdrage geleverd aan de "Gum Wall". Ik heb samen met hen en Kyle en Sandra (uit Californie en Zwitserland) eten gehaald bij de Indiaan en hebben we de hele avond weer met de hele groep doorgebracht. Erg gezellig!
Donderdagochtend heb ik eerst met Andrew nog wat rondgelopen rond Pike Place Market en nadat hij op weg naar Portland ging, ben ik doorgelopen naar Volunteer Park, van dezelfde ontwerpers van Central Park in New York. Dit lag ongeveer aan de andere kant van Seattle, dus het was een flinke wandeling, maar daardoor heb ik wel weer wat andere delen van Seattle beter kunnen bekijken. Op de terugweg ben ik nog bij de glasblazerij naar binnen geweest, waar je kon kijken hoe ze glaswerken maakten.
Eenmaal weer terug in het hostel had ik 2 nieuwe kamergenoten: Ben en Shaun (ook weer uit Engeland). Met hen heb ik een tijdje gekletst, zij gaan ook naar Portland en daarna naar San Francisco, waarschijnlijk samen met Dominic (die ik eerder ook al had ontmoet in het hostel) met een auto. We gaan dus misschien met z'n allen een auto huren zodat we dat stuk kunnen rijden en zo meer van de omgeving kunnen zien!
's Avonds na het eten ben ik met Ben, Shaun en nog meer mensen uit het hostel naar Comedy Underground geweest, waar we 2 korte optredens hebben gezien. Daarna moest ik terug naar het hostel om nog wat dingen te regelen voor mijn vertrek naar Olympia en heb ik nog wat met de Nederlandse Reinier gepraat. Inmiddels waren Ben, Shaun en een deel van de groep ook weer terug, dus heb ik daar ook nog een tijdje bij gezeten.
Vrijdag ben ik met Ben, Shaun en Shaun nog wat in Seattle rondgehangen en rondgelopen en toen was het al weer tijd om naar Olympia te gaan. Ik blijf hier een paar dagen voordat ik naar Portland ga, waar ik Ben en Shaun weer zal ontmoeten!

  • 16 Oktober 2010 - 16:31

    Luciel:

    Als eerst je verhaal gelezen! Ik heb je net een mailtje gestuurd, toen ik klaar was zag ik dat je weer wat geschreven had, super toevallig! Ik ga nu Grey's kijken, misschien zie ik je wel ergens voorbij komen ;)

  • 16 Oktober 2010 - 17:11

    Ine:

    Hoi Karolien,wat een leuke reisverslagen maak jij. Ik vraag me af hoeveel uren er bij jou in een etmaal gaan. Jij ziet zoveel, het zijn volgens mij wel 48 uur. Leuk dat je even nederlands kon kletsen.Ik wacht in spanning op je volgend verslag.

  • 16 Oktober 2010 - 17:14

    Tineke:

    klinkt weer als veel leuke dagen en leuke mensen, wat doe je veel in zo'n korte tijd

  • 16 Oktober 2010 - 19:34

    Anneke:

    Seatle, Grunge, Nirvana.......was het eerste dat ik dacht ;-) mijn muziekjes....heerlijk (nee, ik ben geen Grey'sfan, vandaar) maar vet! En klinkt heel goed allemaal, fijn zoveel wereldse ontmoetingen, toppertje!

  • 18 Oktober 2010 - 08:19

    Marloes:

    Bedankt voor de tip! Leuk weer om te lezen!

    xx

  • 18 Oktober 2010 - 14:05

    Helma:

    Ik ben weer helemaal bijgelezen. Ik heb het op film gezien van dat vis gooien (cursus werk),
    enthousiast zijn ze he
    Nog heel veel plezier en ik hoop dat jij je moeder vanavond kan spreken en zien.
    Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karolien

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 26798

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2013 - 31 Augustus 2013

Canada 2013

27 December 2012 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

07 September 2010 - 04 Januari 2011

Canada & Verenigde Staten

Landen bezocht: