Over Olympia - Reisverslag uit Olympia, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Over Olympia - Reisverslag uit Olympia, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Over Olympia

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

17 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Olympia

Ok, ik zit nu languit op de bank met mijn gisteren aangeschafte netbook (kleine laptop) op mijn schoot om een nieuw verhaal te typen over Olympia. Dankzij deze aanschaf heb ik meer, vaker en makkelijker beschikking over internet en kan ik dus ook makkelijker contact houden met het thuisfront en nieuwe verslagen plaatsen! En bijkomend voordeel: ik kan nu gewoon altijd mijn foto's uploaden! Er staan er dus weer een heleboel op facebook (voor Canada: http://www.facebook.com/album.php?aid=39122&id=100000541033261&l=a53e211503 en voor de VS: http://www.facebook.com/album.php?aid=40482&id=100000541033261&l=f0517eb59b )
Ik ben dus erg blij met deze aanschaf, hoewel het natuurlijk wel even een wat grotere uitgave was. Maar goed, de voordelen wegen zwaarder en ik kan hem straks thuis ook nog gewoon gebruiken!

Om eerlijk te zijn is de aanschaf van mijn nieuwe netbook zo'n beetje het hoogtepunt van mijn verblijf hier in Olympia, erg veel andere opwindende dingen zijn er niet geweest. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik het hier niet naar mijn zin heb gehad! Ik heb voor de verandering weer eens heerlijk weer gehad en doordat er weinig opwindends te doen was en het hostel ook niet druk bezocht, kon ik ook even bijkomen van de afgelopen tijd.

Wat ik wel gedaan heb:
Op zaterdag ben ik via de food co-op (een kleine supermarkt waar je geen merkproducten kunt kopen) richting downtown gelopen. Onderweg, in een soort park langs het water, zag ik het State Capitol gebouw (legislature building) waar ik toen naartoe ben gelopen (tussen de hardlopers door die bezig waren met een of andere inzamelingsactie voor het goede doel). Hier heb ik mezelf bij de tour door het gebouw gevoegd, gegeven door een wat ouder vrouwtje die enorm veel van het gebouw en de geschiedenis van het ontstaan van Washington State wist. In de groep zat ook nog een ander klein vrouwtje die enorm veel geluiden maakte (ze zei niet echt iets, ze maakte meer hmmm-geluiden in combinatie met een soort lachgeluid met dichte mond, maar dan heel hoog. Het is moeilijk in woorden te beschrijven...) Het was zowel een beetje irritant als lachwekkend, dus ik probeerde een beetje uit de buurt te blijven; helaas kwam ze verschillende keren achter me zitten. In het begin had ze ook nog een tas met een hondje bij zich, maar aangezien ook die steeds geluiden maakten, bleef manlief ergens met tas + hond achter.
Al met al was de tour wel interessant en cultureel verantwoord ;)
Na de tour ben ik verder richting downtown gelopen, naar de farmers market. Hier heb ik even rondgelopen, waarna ik richting de Westfield Mall ging, naar de Target. Hier heb ik mijn netbook aangeschaft. Daarna nog even boodschappen gedaan en toen weer richting hostel.
's Avonds heb ik mij vermaakt met mijn nieuwe laptop (de gemiste afleveringen van o.a. Grey's Anatomy gekeken, waardoor ik me weer even in Seattle kon bevinden. Erg leuk om beelden van Seattle te zien die ik zelf in het echt heb gezien!).
Vanochtend heb ik het lekker rustig aan gedaan en me nog wat met mijn laptop vermaakt en (vanuit bed, wat een luxe!) een eenrichtingsvideogesprek met mijn moeder gevoerd (door de ingebouwde webcam en microfoon kon ik gezien en gehoord worden, maar aangezien we thuis geen webcam of werkende microfoon hebben was het antwoord in tekst; was wel leuk he ma?!)
Daarna ontbeten (en mezelf met een broodmes verwond, maar niks ernstigs, alle vingers zitten er nog compleet aan, alleen mijn linker wijsvinger heeft een snee) en toen op pad. Via de haven ben ik weer naar de farmers market gelopen en toen via farmers market richting downtown. Daar heb ik een beetje rondgekeken en een tijd in de zon gezeten, wachtend tot het busstation weer open was zodat ik mijn busticket voor morgen kon ophalen. Daarna ben ik naar Starbucks gegaan, waar ik rond een uur of 3 onder het genot van warme chocolademelk en een triple chocolate brownie de verjaardag van mijn zus heb gevierd (het was toen in NL namelijk 12 uur 's nachts, dus dat kon wel) - gefeliciteerd zussie! Je cadeau zit al in mijn tas, nog maar 78 nachtjes slapen en je krijgt het!
Vervolgens ben ik rustig weer richting het hostel gelopen. De rest van de middag/avond heb ik wat dingen uitgezocht op internet voor mijn vertrek richting Portland morgen, en heb ik een groot deel van mijn foto's op facebook gezet!
Zometeen ga ik mijn tas inpakken, want ik heb morgen al de bus van 9.45 uur! Ik kom dan rond 12 uur aan in Portland, waar ik al vele goede verhalen over heb gehoord. Ik ben benieuwd!

  • 18 Oktober 2010 - 06:53

    Tineke:

    ja, was zeker leuk om je te zien en te horen, jammer van het eenrichtingsverkeer, wordt vandaag opgelost!
    leuke verhalen weer, doe je voorzichtig met grote messen, heb je graag kompleet retour ;-)
    ga zo je foto's kijken.

    xx van je ma

  • 18 Oktober 2010 - 07:06

    Tineke:

    reactie twee, hele gave foto's, die beer is heel mooi, walvissen ook! en naar seattle zaten we gisteravond te kijken bij grenzeloos verliefd, helemaal leuk dat jij hetzelfde live hebt gezien.

  • 18 Oktober 2010 - 08:23

    Marloes:

    Zie ik het nu goed. Is het bij jou 28 graden?? Ooeee, lekker! Hier is het echt koud aan het worden...

    Veel plezier!

  • 18 Oktober 2010 - 09:15

    Nirina:

    Wowww Karolien, wat een supermooie foto's! Vooral die in Canada, wat een natuur zeg....! Stiekem best jaloers:P Heb je in de states al enorme porties friet enzo gegeten? Have fun! xxx

  • 18 Oktober 2010 - 13:48

    Helma:

    Hier vanuit Vianen wil ik je van harte feliciteren met je zus. Je verhalen lees ik erg graag Heel veel plezier nog.
    Helma

  • 18 Oktober 2010 - 15:05

    Janneke:

    Je kunt het cadeautje toch ook aan Manon meegeven, dan hoef ik niet nog 78 dagen te wachten... :-). Maar is eigenlijk wel leuker om het van jou persoonlijk te krijgen. Ik/wij zijn erg verwend gisteren. Veel leuke en nuttige cadeaus gehad. Ben nu bij pa en ma want Germ moest vanmorgen al om 5u weg. Niet echt leuk op mijn verjaardag. Hoop je zo te spreken. Kus van je zus.

  • 18 Oktober 2010 - 15:45

    Saskia:

    Jij maakt echt zoveel dingen mee... Ik vind het echt super!
    Nog veel plezier!!

  • 18 Oktober 2010 - 18:11

    Manon:

    Inderdaad echt mooie foto's zeg! Lijkt me idd wel fijn om een laptop te hebben, dan kan je gewoon op internet wanneer je even niks te doen hebt:) En wij krijgen vaker verhaaltjes te lezen!:D Tot snel! X

  • 19 Oktober 2010 - 05:35

    Govert A.:

    Zo ver weg, maar door de webcam ook weer dichtbij.
    Je hebt al weer veel gezien. Door de foto's kunnen wij ook mee genieten.
    Groeten van je vader.

  • 19 Oktober 2010 - 13:31

    Anneke:

    Ja, wat is dat nou, je bent toch alleen op reis ?? ;-) Zo haal je ons steeds dichterbij met zo'n laptoppie......nee, het komt omdat je vol verhalen en indrukken zit en die graag wilt delen......en da's elke keer weer een plezier. Ik moet gauw foto's gaan kijken, wnat ik loop een beetje achter...kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karolien

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 26785

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2013 - 31 Augustus 2013

Canada 2013

27 December 2012 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

07 September 2010 - 04 Januari 2011

Canada & Verenigde Staten

Landen bezocht: