Portland en East Coast Road Trip! - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Portland en East Coast Road Trip! - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Portland en East Coast Road Trip!

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

21 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Florence

Hello! Ik heb inmiddels Portland weer verlaten en zit nu in een motel in Florence, Oregon, aan de East Coast van de VS met 5 jongens! Maar daar over later meer...
Maandagmiddag kwam ik aan in Portland, Oregon, waar ik in het hostel Andrew zag (die ik onderweg naar Seattle had ontmoet). Helaas ging hij bijna weg, maar we hebben nog wel even kunnen kletsen en hij had nog een paar goede tips voor lekker en goedkoop eten. Maandag heb ik niet zo veel gedaan, gewoon wat rondgelopen in Portland en wat gegeten bij het kleine Mexicaanse restaurantje Chachacha. Erg lekker en zeker niet duur!
Op dinsdag ben ik de stad gaan verkennen. Ik ben downtown rondgelopen, op zoek naar de beroemde Voodoo Doughnuts zaak. Deze heb ik gevonden, en net op tijd want toen ik weer naar buiten kwam, stond er een hele rij (wat zeer normaal is bij deze zaak!). Mijn donut heb ik in het park aan het water gegeten, waar ik een groot deel van de middag heb doorgebracht. Hoe heerlijk is het om op een oktoberdag in het park in de zon te liggen?!?!
Daarna ben ik via Chinatown terug naar het hostel gelopen, waar ik even heb uitgerust. Mijn kamergenootje April vroeg of ik mee ging wat eten, dus dat heb ik gedaan. We zijn naar de Thai gelopen, waar ik heerlijk heb gegeten. Na het eten zijn we nog door de stad gelopen, of om precies te zijn Pearl District en Nob Hill (waar ons hostel was). Ze wees me op de straatnamen, die grotendeels overeenkomen met figuren uit de serie The Simpsons. Wat blijkt: de bedenker van de Simpsons komt uit Portland en heeft de karakters naar straten in Portland vernoemd. Leuk om te weten!
Op een gegeven moment zagen we iemand in een dierenkostuum (geen idee wat voor dier het was) met een gitaar lopen. Nieuwsgierig naar de reden van deze combinatie zijn we hem achterna gerend. Het bleek dat hij door verkleed op te treden meer geld verdient dan zonder kostuum, en dat geld heeft hij nodig om zijn studie te betalen. Het was een erg aardige jongen en hij heeft nog een stukje voor ons gespeeld! Een mooie afsluiting voor deze geslaagde avond dus!
Gisteren raakte ik 's ochtends met Shaun (die ik ook in Seattle had ontmoet) aan de praat op facebook. Hij, Ben en andere Shaun waren inmiddels ook in Portland aangekomen, dus hebben we afgesproken om samen wat te gaan doen. We hebben dus weer de stad doorgelopen, en heb ik ze naar de Voodoo Doughnuts geleid (de entertainmentguy Sacha van Seattle Green Tortoise was erg enthousiast over deze zaak, vandaar dat iedereen daar een donut wilde halen). 's Avonds hebben we weer afgesproken om wat te gaan drinken. Onderweg kwam ik Dominik tegen (ook uit Seattle), dus hij is ook meegegaan. We zijn eerst naar een Thais restaurantachtig zaakje gegaan (de jongens en het meisje, Kelly, waar ze bij bleven slapen, hadden nog niet gegeten). Hier waren de serveersters eigenlijk serveerders, oftewel: travestieten. Het was een leuke zaak! Het bleek dat Dominik een auto had gehuurd voor donderdag en vroeg ons of we nog meewilden op een roadtrip. Dat wilden we wel! Ik moest alleen even in het hostel regelen dat ik de nacht die ik eerder die dag extra had geboekt, weer kon annuleren. Dat is gelukt dus de roadtrip kon doorgaan! Vervolgens zijn we naar de Blue Moon gegaan om wat te drinken. Daarna gingen we de stad in. Toen we weer langs het hostel kwamen, zagen we Joe in het hostel zitten (je raad het al: die hadden we ook allemaal ontmoet in Seattle) en hebben we hem ook meegevraagd (zowel om wat te gaan drinken als op de roadtrip). Ik heb het niet al te laat gemaakt, want we hadden vandaag om 10.30 afgesproken en ik moest nog vanalles doen 's ochtends.
Vanochtend zijn we dus met de hele groep naar de zaak gegaan waar Dominik zijn auto had gehuurd. Hij had de kleinste mogelijk gehuurd, dus we moesten even kijken of een upgrade mogelijk was zodat we allemaal meekonden. En oh, wat een upgrade is het geworden! We zijn nu op een roadtrip met een enorme auto, een GMC SUV, bij ons bekend als "the monster". Maar door de prijs te delen door 6 is het eigenlijk niet zo heel duur (en goedkoper dan de trein van Portland naar San Francisco). We hebben de auto tot maandag, dus we hebben een aantal dagen om richting San Francisco te gaan. Vandaag zijn we via Eugene naar Florence gereden, waar we nu in een hostel zitten. Door deze roadtrip kunnen we mooi langs de kust rijden en nog wat nationale parken bezoeken (onder andere de Redwoods, waar de grootste bomen staan). Het is een erg leuke manier om de omgeving te verkennen en ook wel eens fijn om niet in de Greyhound te zitten maar in ons monster!
Ik hou jullie op de hoogte!

  • 22 Oktober 2010 - 06:33

    Tineke:

    ook dit klinkt weer heel goed. veel plezier in het monster!

  • 22 Oktober 2010 - 09:55

    Anneke:

    Niceeeeeeeeeeee!!
    En wat ontmoet jij opeens veel mensen ;-) heerlijk, donuts, hmmmmmmm

  • 22 Oktober 2010 - 13:01

    Saskia:

    Gaaf zeg...

  • 23 Oktober 2010 - 12:11

    Marleos:

    Jaaa, donuts zijn zo lekker in de VS!

  • 24 Oktober 2010 - 13:17

    Oom Ben:

    Ha die Ka, ik moet eerlijk bekennen dat ik nu pas jou reisverslagen aan het lezen ben. Ik lees wel dat jij het daar behoorlijk naar je zin hebt. Je zult wel met heel veel ervaringen en wijsheden terugkom. Nog veel reisplezier.

    groet Ome Ben uut Duuuuve

  • 25 Oktober 2010 - 08:27

    Govert A.:

    Veel plezier met "het monster". Lijkt me wel gaaf.

  • 26 Oktober 2010 - 14:03

    Janneke:

    Hoi Ka,
    ook hier nog even een berichtje. Wanneer komen er foto's van het Monster ;-)
    kus van je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karolien

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 26778

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2013 - 31 Augustus 2013

Canada 2013

27 December 2012 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

07 September 2010 - 04 Januari 2011

Canada & Verenigde Staten

Landen bezocht: