Road trippin, ho(s)tel California & going to SF - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Road trippin, ho(s)tel California & going to SF - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Road trippin, ho(s)tel California & going to SF

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

27 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Het is nog geen week geleden sinds mijn laatste verhaal, maar er is enorm veel gebeurd sinds de vorige keer, dus tijd voor een nieuw verhaal (ik weet dat velen er op zaten te wachten).
Goed, ik was gebleven bij afgelopen donderdag, de eerste dag van de roadtrip. Het motel (het was geen hostel zoals ik eerder zei...) was prima, we hebben gezellig muziek geluisterd, Dominik heeft nog wat muziek op zijn gitaar gespeeld (liedjes van zijn Zwitserse band) en wat gekletst. De volgende ochtend zijn we weer in de auto gestapt, we wilden richting Eureka rijden. Al snel bleek dat Eureka wat te ver was, verder dan Crescent zijn we niet gekomen. Het was wel een mooie route langs de kust, dus we hebben goed van de omgeving genoten en onderweg nog wat in kleine plaatsjes gestopt om daar wat te eten en een beetje rond te kijken. Het viel ons op dat er nogal wat "Europese" plaatsen (Florence, Rome, Manchester, Denmark) en eetgelegenheden waren (Dutch Bros voor koffie en een Noors visrestaurant waar we gegeten hebben).
We wilden deze nacht graag een wat goedkoper motel, dus in plaats van te zeggen dat we met 6 waren, zijn we met z'n 4en naar de receptie gegaan (ik was 1 van de 4, aangezien het nogal op zou vallen als er ineens een meisje bij was die eerder niet gezien was). We parkeerden ver van de receptie en aangezien het al donker was kon je niet echt in de auto kijken. Met de kamer hadden we ook geluk: ver genoeg van de receptie af en gelegenheid om voor de deur te parkeren. De motelkamer was wel een stuk kleiner, geen aparte woonkamer of keuken deze keer, maar voor 15 dollar per persoon konden we niet klagen. Zeker niet aangezien er ook een sauna in het motel aanwezig was! De avond was weer gezellig, maar laat. 's Nachts hadden Ben, Shaun en Shaun in hun dronken bui een weddenschap afgesloten: wie zou het het langst als vegetarier uithouden. De aanleiding van deze weddenschap was niemand echt duidelijk en meteen na het afsluiten begonnen de eerste twijfels al... De volgende ochtend was iedereen nog steeds op de hoogte van de weddenschap (en anders had ik als bewijs een foto genomen op het moment van) dus kon de echte uitdaging beginnen. De lunch was al moeilijk: probeer maar iets te vinden bij McDonalds waar ze niet aan vegetarische burgers doen. Maar goed, iedereen had iets gevonden om te eten (niet dat iedereen echt gelukkig was met hun keuze, maar de weddenschap stond nog steeds). De autorit deze dag was weer mooi, we zijn door het Redwoods National Park gereden, waar we door een boom wilden rijden. Er was namelijk een boom waar een gat in gemaakt was zodat je er doorheen kon. Echter, toen we eenmaal met de auto voor de betreffende boom stonden (waar we 5 dollar voor moesten betalen), zag het er niet naar uit dat we gingen passen en we wilden het risico niet nemen. Beetje jammer dus, we zijn er uiteindelijk alleen maar doorheen gelopen.
We moesten deze zaterdag wel een eind afleggen, van Crescent naar Gualala, want Dominik had een kaartje voor een optreden in deze stad. Rond een uur of 6 's avonds kwamen we aan bij de locatie van het optreden, waar we gingen vragen of er een goedkoop motel in de buurt was. Al snel bleek dat het publiek van middelbare leeftijd was, dus iedereen die nog twijfelde om mee te gaan naar het optreden haakte af (de kaartjes waren namelijk ook nog vrij duur en niemand had van de band gehoord). We zijn dus met z'n allen naar het motel gegaan, waar alleen Ben en Dominik naar binnen zijn geweest en de moteleigenaresse (de oude Mary) hadden wijsgemaakt dat zij de band waren en zo nog voor wat extra korting hadden gezorgd. Met z'n 5en (Ben, Shaun, Shaun, Joe en ik - Dominik ging naar het optreden) zijn we bij een grillhouse gaan eten. De weddenschap was inmiddels toch maar geannuleerd, dus de jongens hebben een vleesmaaltijd op en voor mij was er een superlekkere vegetarische cheeseburger. Er was een baseball wedstrijd aan de gang waardoor het restaurant vol zat met enthousiaste Amerikaanse locals. Dit gaf een leuke sfeer aan het geheel en gaf ons de kans om eens lekker mensen te kijken. Zondagochtend zijn we richting San Francisco gegaan. De afstand was niet al te lang meer, dus konden we rustig aan doen en in wat plaatsjes stoppen om te eten en rond te kijken (we zijn onder andere door Santa Rosa gereden, waar de film Scream is opgenomen). Tegen het eind van de middag naderden we San Francisco, waar we eerst even een paar keer gestopt zijn voor een uitzicht over de stad en de beroemde Golden Gate Bridge. Via deze brug zijn we ook de stad binnen gereden. Vervolgens zijn we nog naar Pier 39 gereden, waar de zeeleeuwen zich bevinden! Toen gauw inchecken in het hostel en weer op pad om wat te eten als afsluiting van de roadtrip. Dominik had afgesproken met een vriend, dus die is ook meegeweest. Na het eten hebben zij ons bij het hostel afgezet en zijn ze zelf op pad gegaan. Wij zijn toen nog met zijn 5en de stad in geweest en hebben vast wat herinneringen opgehaald van onze geslaagde roadtrip (iedereen vertelde wat zij het leukst vonden; voor mij was een van de hoogtepunten het moment dat 1 van de Shauns enthousiast riep dat hij een beer had gezien. Toen we terug reden bleek dat echter een paard te zijn, wat aanleiding gaf tot veel lol). Na de 2e bar raakten we de helft van de groep kwijt; Ben, Joe en ik gingen terug naar het hostel om nog even de sauna in te gaan (ja ook dit hostel had een sauna).
Maandagochtend deden we het allemaal rustig aan. Ik moest ernstig mijn was wassen en even wat contact houden met het thuisfront. Tegen de middag werden de jongens ook eens wakker en zijn we met z'n allen nog door San Francisco gelopen. In het hostel werd weer voor eten gezorgd, dus dat was makkelijk (en lekker!). 's Avonds wilden we nog even de stad in, maar een groot deel was al gesloten, dus zijn we maar weer terug naar het hostel gegaan om daar nog even wat te drinken. Omdat ik de volgende ochtend op tijd mijn bed uit moest voor de bus, ben ik naar bed gegaan.
Dinsdagochtend ging dus mijn bus naar Santa Cruz, waar ik tegen de middag aankwam. Eenmaal in Santa Cruz had ik gelijk aanspraak vanwege mijn rugzak en werd mij de weg naar het hostel gewezen. Het hostel was makkelijk te vinden en nog beter: het is vlak bij het strand! Nadat ik mijn tas dus bij het hostel had gebracht ben ik naar de pier (Fisherman's wharf) gegaan, waar ik bij de zeeleeuwen heb gekeken en lekker in de zon met een enorm (lekker) ijsje op een bankje heb gezeten. 's Avonds heb ik rustig aan gedaan, ik was nogal moe na deze roadtrip met 5 jongens! Bovendien moet je hier ook voor 11 uur 's avonds in je cottage zijn, anders raak je buitengesloten...
Vandaag, na te hebben uitgeslapen, ben ik weer naar het strand gegaan. Hier heb ik een tijdje rondgelopen, waarna ik in de stad wat heb gegeten. Daarna weer terug naar het strand, waar ik heerlijk in de zon heb gezeten met een boek en met de geluiden van de zeeleeuwen op de achtergrond! En vanavond heb ik achter de computer gezeten om dit verhaal te schrijven en mijn foto's op facebook te zetten! http://www.facebook.com/album.php?aid=40482&id=100000541033261&l=f0517eb59b Enjoy!

  • 28 Oktober 2010 - 06:02

    Janneke:

    Leuk verhaal en ik kan weer een keer de eerste zijn die reageert!!! Lang leve het hebben van internet...

  • 28 Oktober 2010 - 07:13

    Tineke:

    Ben weer helemaal op de hoogte, wat een mooie foto's en wat leuk dat je zo dichtbij die zeeleeuwen kan komen.

  • 28 Oktober 2010 - 09:18

    Ine.:

    Wat een levendig verslag en een prachtige foto's.
    Vanuit Asperen geniet ik ervan, het lijkt of ik er bij ben.

  • 28 Oktober 2010 - 14:54

    Manon:

    Wouw super zeg! Lijkt me idd een hele belevenis, een road trip met 5 boys. Dan beleef je toch wel dingen die ik (en dnek ook rest van onze vriendinnen:P) toch niet zouden durven, zoals zeggen dat je bij de band hoort.. hihi:) Veel plezier nog in Santa Cruz en tot zondag!! X

  • 28 Oktober 2010 - 15:05

    Saskia:

    Je hebt echt weer heel veel meegemaakt ;)
    Ik wil je nog heel erg bedanken voor je kaartje! Dat is echt een supertof cadeau! Super bedankt!

  • 28 Oktober 2010 - 15:15

    Govert A.:

    Je hebt weer veel gezien en uitvoerig beschreven. Mooie foto's. Veel plezier.

  • 28 Oktober 2010 - 16:42

    Anneke:

    hihi

  • 02 November 2010 - 10:09

    Janneke:

    Ka het wordt tijd voor een nieuw verhaal ;-) Ik kan je nu weer wat makkelijker volgen...

    kus van je zus

  • 02 November 2010 - 20:08

    Leonie:

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    ik heb je kaart gekregen!!!!!!!!
    dankjewel :D

    (ik denk dat hij er wel al even was hoor; kreeg gister post van 3 weken :s.... huisbaas is niet zo snel met postsorteren :(. maar ik was er erg blij mee)

  • 04 November 2010 - 09:04

    Marloes:

    Joehoe, leuk verhaal met die jongens! Ik ga snel je foto's bekijken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Cruz

Karolien

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 26787

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2013 - 31 Augustus 2013

Canada 2013

27 December 2012 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

07 September 2010 - 04 Januari 2011

Canada & Verenigde Staten

Landen bezocht: