Happy Birthday (it was!)!! & Happy Thanksgiving! - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu Happy Birthday (it was!)!! & Happy Thanksgiving! - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Karolien Vor - WaarBenJij.nu

Happy Birthday (it was!)!! & Happy Thanksgiving!

Door: Karolien

Blijf op de hoogte en volg Karolien

25 November 2010 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Lieve allemaal,

Allereerst: dank jullie wel voor alle reacties, berichtjes, e-cards, mailtjes, etc. met felicitaties! Mijn verjaardag was heel geslaagd, met dank aan het fantastische cadeau dat Manon geregeld had. Voor diegene die nu niet weten waar ik het over heb: van Manon, Stephanie, Luciel, Marloes, Zoe, Saskia, Nirina, Leonie, Nicolien, Florina, Doris, pa&ma en Janneke (ik hoop dat ik niemand vergeten ben?!) heb ik de Dolphhins Odyssea gehad! We gingen hierbij het water in bij de dolfijnen in het Miami SeaAquarium. Allereerst mochten we een voor een de dolfijn een kus, knuffel en handje geven, waarna we wat trucjes gingen doen. Alles werd ondertussen op foto vastgelegd. Daarna mochten we een dorsal fin ride maken: je bevindt je dan in het diepere water, strekt je arm uit en pakt de dolfijn bij de basis van de dorsale vin vast, waarna je dat ook met je andere arm doet. Met gestrekte armen hang je dan achter de dolfijn aan, die je naar de overkant toe zwemt. Superleuk!! Manon en ik hadden allebei een megasmile op ons gezicht! Na dit ritje deden de dolfijnen nog een aantal sprongen en konden we nog met een duikbril op onderwater kijken wat er gebeurd als de dolfijn iets moet doen. Het was dus echt superleuk en ter herinnering hebben we samen de cd-rom met alle foto's die door de fotograaf gemaakt zijn gekocht. Helaas hebben we allebei geen cd-speler op onze laptops, dus die komen later wel op facebook!
Na de ontmoeting met de dolfijnen mochten we nog door het park rondlopen en rondkijken, dus dat hebben we natuurlijk gedaan. We hebben 3 shows gezien, 2 met dolfijnen en 1 met dolfijnen en een orka. Niets zoals in San Diego Seaworld, maar de orka was wel van heel dichtbij te zien, op aanraakbare afstand!! Verder waren er ook nog alligators, krokodillen, schildpadden, haaien en zeekoeien (wel zielige, allemaal zijn ze daar terechtgekomen vanwege aanvaringen met boten en kunnen ze door de ernst van hun verwondingen niet meer terug het wild in).
's Avonds zijn we nog heerlijk uiteten geweest bij een Mexicaans restaurantje, inclusief taart voor toe (voor Manon een cheesecake, voor mij chocoladetaart) en hebben we nog wat gedronken in het hostel.
Gewoon een superleuke verjaardag dus, die ik nooit zal vergeten en waarvan ik volgend jaar kan zeggen: vorig jaar zat ik nu in Miami en ging ik met dolfijnen zwemmen....!
Deze dag had alleen 1 nadeel: het was de laatste hele dag dat we nog samen waren. Gisteren is Manon namelijk weer naar huis gegaan.... Maar wat hebben we het super gehad en wat hebben we veel gedaan en gezien! Nog even in het kort:
- Alcatraz, Pier 39, Fisherman's Wharf en fietsen over de Golden Gate Bridge in San Francisco
- Walk of Fame, Hollywood Sign, Rodeo Drive en Beverly Hills (inclusief superdeluxe huizen) en de ontdekking van de froyo's in Hollywood
- Spectaculaire dolfijnen- en orkashows in Seaworld, poseren in de Japanse Tuin en fietsen langs de haven en het strand in San Diego
- The Strip en de Grand Canyon in Las Vegas (en Phoenix)
- Everglades, Key West, zon, zee en strand en natuurlijk de Dolphin Odyssea in Miami Beach!
Het waren echt ongelofelijk leuke weken samen, die helaas weer tot een eind zijn gekomen...

Ik zal nog even vertellen wat we verder nog in Miami gedaan hebben, na de Everglades. Zaterdag zijn we inderdaad naar het strand gegaan, heerlijk alleen ging het zonnen iets te hard... Na het strand hebben we nog een beetje rondgelopen voordat we weer terug naar het hostel gingen. We wilden nog een paar dingen regelen voor de volgende dag, we wilden namelijk naar Key West, maar we hadden dit nog niet geboekt. Dit hebben we dus eerst maar gedaan, waarna we een froyo gehaald hadden (we hadden eindelijk een winkeltje gevonden, het was al weer veel te lang geleden...). 's Avonds hebben we nog wat in het hostel rondgehangen, maar we wilden het niet te laat maken, aangezien we de volgende dag al tussen kwart voor 7 en 7 uur opgehaald zouden worden voor onze Key West tour...
Helaas was de bus te laat en hadden we nog minstens een kwartier langer in bed kunnen blijven liggen, maar goed, niks aan te doen. Met de tourbus maakten we de ongeveer 4 uur durende rit naar Key West, een route in feite dwars door de zee, over een aantal eilandjes, naar het meest zuidelijke punt van de VS. De route was erg mooi, hoewel het ons eigenlijk wel een beetje tegen viel (maar wat wil je ook, als alle plaatjes vanaf de lucht genomen worden). Daarbij speelde de drukte in de bus ook een rol (lees: krijsende/huilende kinderen, chauffeur die te hard door de microfoon praat, waardoor je telkens wakker schrikt omdat je even in slaap gevallen was...). Rond 12 uur kwamen we aan in Key West (we hadden onderweg nog 2 stops: een bij de McDonalds en een bij de 7-mile bridge om foto's te maken - hier is blijkbaar iets uit de film True Lies met Arnold Schwarzenegger en Jamie-Lee Curtis opgenomen, misschien leuk om te weten als je die film kent), waar we tot ongeveer 18 uur hadden om rond te kijken. We zijn dus lekker toeristisch gaan doen: gestopt bij verschillende souvenirwinkeltjes, in de rij gestaan voor een foto bij een soort boei die het meest zuidelijke punt aangaf, gelopen langs de haven, etc.). Tegen het eind van de dag hebben we onszelf nog getrakteerd op een ijsje, om een beetje af te koelen vanwege de hitte (onze enige reden om een ijsje te nemen natuurlijk). Ik had Key Lime Pie ijs, Key Lime was iets wat je echt overal tegen kwam als etenswaar, dus heb wel een "lokaal" ijsje genomen, in tegenstelling tot Manon die rumrozijnen&cocos had... ;) Verder hebben we ook nog een pretzel voor in de bus gekocht, die nog op ons lijstje met dingen die we nog wilden proeven stond. Je kon kiezen uit verschillende smaken, wij hadden een hartige, erg lekker.
Rond de zonsondergang was er aan de haven nog veel te zien, allerlei entertainment en kraampjes, dus daar hebben we nog wat rondgekeken voordat het tijd was om terug te keren naar de bus voor de lange rit terug naar Miami Beach. Hier kwamen we rond 22.30 uur aan, waarna we nog moesten eten (je had onderweg wel een optie om gauw eten te halen en in de bus op te eten, maar dat hadden wij dus niet gedaan...). We wilden naar de Subway, maar die was inmiddels dicht, dus is het maar pizza geworden. Ook lekker.

Maandag hadden we weer een dagje strand in de planning om lekker even bij te komen van het vroege opstaan van de vorige dag en natuurlijk omdat het kon! Ik blijf het heerlijk vinden om in november aan het strand te kunnen liggen, hoewel het toch wel erg raar is om alle kerstversieringen te zien en kerstliedjes te horen! Tegen lunchtijd gingen we richting het strand, via de Subway (die nu wel open was) om wat te eten te halen. We hebben best wel een tijd op het strand doorgebracht, maar tegen het eind van de middag begon het wat dicht te trekken en dan is het toch wel duidelijk te merken wat voor invloed de zon heeft op je gevoelstemperatuur. We zijn toen dus maar weg gegaan en hebben nog wat rondgelopen tot het tijd was voor het diner in het hostel.
's Avonds hebben we weer in het hostel doorgebracht met kletsen met andere mensen uit het hostel. Een erg gezellig begin van mijn verjaardag, want het duurde wel tot na middernacht. Na een paar uurtjes slaap was het wel alweer tijd om op te staan, want we moesten voor 10 uur riching aquarium en we moesten nog ontbijten en ik had nog een skype-afspraak met mijn moeder. Na het ontbijt kreeg ik van Manon een dolfijnenkaart met daarop dus mijn cadeau! Superleuk!
Goed, de rest van de dinsdag weten jullie al, dus gelijk maar door naar woensdag, de dag dat Manon weer naar Nederland vertrok en ik doorging naar Fort Lauderdale, iets ten noorden van Miami.

's Ochtends moesten we nog even alles inpakken (gelukkig kon ik nu eindelijk een deel van mijn spullen aan Manon meegeven!), waarna we nog 1 keer naar het strand zijn gegaan. Hier hebben we iets te lang doorgebracht, waardoor het daarna haasten werd. We moesten namelijk nog printen, eten en onze spullen halen voordat we naar de bus gingen. De busreis ging niet helemaal soepel, eerst konden we de halte al niet vinden (en door de stad lopen met een toch nog zware rugzak en behoorlijke warmte is niet heel fijn) en toen duurde het nog een tijdje voordat de bus kwam. Ik zou eigenlijk mee gaan tot aan de incheckbalie om Manon gedag te zeggen, maar hier was niet genoeg tijd meer voor (ik moest mijn bus halen), dus moesten we buiten bij het vliegveld al gedag zeggen. Gelukkig hebben we beiden onze eindbestemming gehaald: ik zit nu in Fort Lauderdale en Manon weer in Haarlem.
In de stadsbus hier in Fort Lauderdale zat ik nog bij 2 vrouwen uit Den Haag in de bus, beetje maf! Het hostel waar ik zit was goed te vinden en is prima voor de komende paar dagen. Er zit een zwembad bij en is maar een kleine afstand verwijderd van het strand, dus ik ga me wel vermaken hier.

Vandaag, Thanksgiving Day, heb ik lekker rustig aan gedaan. Eerst een beetje uitgeslapen, toen gaan ontbijten en wat dingetjes op de laptop uitzoeken, waarna ik nog even een tijdje aan het strand heb gelegen. Iets na drieën ben ik terug gegaan naar het hostel, want om 16 uur zou het diner beginnen. Met het hele hostel hebben we ons Thanksgiving diner gegeten, lekker en vooral heel veel! De kalkoen en stuffing heb ik uiteraard niet op, maar die zal vast heel lekker geweest zijn aangezien de eigenaar van dit hostel ook chef is... Alle typische dingen van een Thanksgiving diner waren aanwezig: kalkoen (4 om precies te zijn), stuffing, aardappelpuree, zoete aardappelpuree, sperziebonen, fruitsalade, bietensalade, broodjes... En dan nog taart voor toe (pumpkin pie, apple pie en/of sweet potato/pecan pie). Genoeg voor iedereen en voor de komende dagen!
Wat ik de komende dagen precies ga doen weet ik nog niet, het zal vooral neerkomen op lekker aan het strand liggen en een beetje relaxen. Maandag ga ik weer door, naar Orlando, waar ik een paar dagen zal blijven. Nou staat Orlando bekent om al zijn pretparken, maar ik ga iets veel leukers doen! Dinsdag ga ik namelijk op "Florida Manatee Adventure Tour", oftewel snorkelen met zeekoeien!! Jaja, ik kan straks zeggen dat ik niet alleen met dolfijnen maar ook met zeekoeien heb gezwommen! Super!!

Tot de volgende keer maar weer! En voor je het weet ben ik weer thuis, 2/3 van mijn reis zit er al weer op!

http://www.facebook.com/album.php?aid=43777&id=100000541033261&l=b2b47a6a93

  • 26 November 2010 - 07:34

    Janneke:

    Leuk verhaal weer! Foto's zijn ook cool.

    kus

  • 26 November 2010 - 08:25

    Tineke:

    hardstikke leuk verhaal, goed bewaren, dan vergeet je nooit je 22e verjaardag! xx

  • 26 November 2010 - 08:55

    Govert A.:

    Weer veel beleefd. Geniet ervan. Leuke foto's.

  • 26 November 2010 - 09:11

    Stephanie:

    Wat een super verjaardag, en dan ook nog vieren met zijn tweeen.
    Nog veel plezier!!!! Vooral met de zeekoeien!!!! hihiihi
    Groetjes stephanie

  • 26 November 2010 - 10:42

    Manon:

    Wouw, wat hebben we veel gedaan he?!:) Ben echt super blij dat ik een deel mocht zijn van jouw grote reis door Canada en Amerika, heb echt een te gekke tijd gehad die ik nooit nooit nooit meer zal vergeten! Heel veel plezier de aankomende dagen en natuurlijk met het zeekoeien zwemmen! En niet te bruin worden he;) xx

  • 26 November 2010 - 14:26

    Ine:

    Wat heb jij een super verjaardag gehad, die vergeet je nooit meer.
    Ook leuke foto's. Van je reisverslagen moet je een boek uitgeven, ze zijn het waard.

  • 27 November 2010 - 11:28

    Leonie:

    Nog van harte! zwaar te laat, maar mn deelcadeautje heb je tenminste gehad ;)
    Foto's zijn leuk! (-kreun- ik wil ook echte cheesecake...yummie)

    Genieten van je laatste 1/3 deel!!
    Heb je nog veel op je lijstje??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Karolien

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 26779

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2013 - 31 Augustus 2013

Canada 2013

27 December 2012 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

07 September 2010 - 04 Januari 2011

Canada & Verenigde Staten

Landen bezocht: